Blogroll

Baeti's Blog

Two butterflies and a frog

17.51 |

Two butterflies and a frog

Once upon a time, there were two butterflies, Teri and Roni.They are friends. Teri and Roni had the same crown.One day, Kodi a frog saw Teri and Roni quarreling "You took it" said Roni "No. I did not!" said Teri.
"Hey, what's the matter?" asked Kodi.                                            
"Teri stole my crown!" said Roni.
"No. I didn't" said Teri.
"Yesterday, I still had my crown when she came to visit me" said Roni.
"today I cannot find the crown! Look! she is wearing it!" Roni shouted.
"My mom gave me this crown: Teri explained.
Kodi suggested they all go to Roni's house.
"Where did you put it?" said Kodi to Roni.
"I put it on the table" Roni answered.
they didn't find the crown.
"May be, it fell down." Kodi looked under the table.Nothing was there.
"It was my favorite crown!" Roni sobbed
"I didn't steal yours, but if you like it so much, you can have mine." Teri gave Roni the crown.
"It's here!" Kodi saw the crown behind the curtain.
Roni stopped crying."Thank God, Kodi found it!"
"Sorry Teri, I accused you. I'm a terrible friend.
"It's OK," said Teri."Let's say thanks to Kodi!"

Dua kupu-kupu dan katak
Sekali waktu , ada dua kupu-kupu , Teri dan Roni.They adalah temannya. Teri dan Roni memiliki hari crown.Suatu hari , Kodi katak melihat Teri dan Roni bertengkar " Kau mengambilnya " kata Roni " Tidak, aku tidak! " kata Teri .
" Hei , ada apa ? " tanya Kodi .
" Teri mencuri mahkota saya! " kata Roni .
" Tidak, aku tidak " kata Teri .
" Kemarin, saya masih memiliki mahkota saya ketika dia datang untuk mengunjungi saya " kata Roni .
" hari ini aku tidak bisa menemukan mahkota ! Lihatlah ! dia memakainya ! " Teriak Roni .
" Ibuku memberiku mahkota ini : Teri menjelaskan .
Kodi menyarankan mereka semua pergi ke rumah Roni .
"Di mana Anda menaruhnya ? " kata Kodi Roni .
" Aku menaruhnya di atas meja " jawab Roni .
mereka tidak menemukan mahkota .
" Mungkin , itu jatuh . " Kodi melihat di bawah table.Nothing ada di sana .
" Itu adalah mahkota favorit saya ! " Roni terisak
" Aku tidak mencuri milik Anda, tetapi jika Anda suka begitu banyak , Anda dapat memiliki tambang. " Teri memberi Roni mahkota .
" Ada di sini ! " Kodi melihat mahkota di balik tirai .
Roni berhenti menangis . " Terima kasih Tuhan , Kodi menemukannya! "
" Maaf Teri , saya menuduh Anda . Aku teman mengerikan.

" Tidak apa-apa , " kata Teri . " Mari kita mengucapkan terima kasih kepada Kodi ! "

0 komentar:

Posting Komentar